Community management houdt in dat je als merk de dialoog aangaat met je doelgroep. De community manager is een relatiebouwer. Deze voelt feilloos aan wat er bij de fans leeft, hoe ze het best benaderd kunnen worden en waar hun interesses liggen. Door (positieve) relaties op te bouwen met je fans houd je de regie over je social media kanalen. Net zoals voor social media geldt de 9-17 werkdag niet voor een community manager; social media zijn er altijd en overal. Door snel en adequaat te reageren op vragen of issues uit de community kweek je sympathie en bouw je een kwaliteitsrelatie met je fans.

Community management is een multidisciplinaire topsport. Naast tijd en focus is er kennis en ervaring nodig om het verschil te maken via een online dialoog. Van het creëren van content en het schrijven van teksten (shortcopy), tot het opmaken en bewerken van beeldmateriaal (artwork en design) en customer relations management; de community manager doet het allemaal – en continu. Voor een organisatie is het kostbaar en tijdrovend om al deze disciplines intern te beheersen. Daarom hebben wij een heel team met specialisten klaarstaan, om merken op kosten-efficiënte en professionele wijze te vertegenwoordigen en te laten groeien.

Neem voor meer informatie gerust contact met ons op!