CARE CAMPAIGN

TASTE CAMPAIGN

Klant I AEG

Project I Communicatiestrategie
Impact I Benelux
Media I Social media, online marketing, offline en out of home
Partners I Zenith, Bombilate en ChicksLoveFood

DOELSTELLING

AEG - onderdeel van Electrolux - is al zeven jaar onze klant. Samen met het in-house marketing team hebben we de grenzen van klant- en fan-betrokkenheid opgezocht. In de afgelopen zes jaar, was het doel om engagement via online marketing en communicatie consistent te verhogen. In 2018 herdefinieerden we samen met mediabureau en partner Zenith de communicatiestrategie. De nieuwe doelstelling werd: consumer-first-communicatie en het toevoegen van een glimlach aan de communicatiematrix. 

 

AANPAK

Dankzij jaren aan social advertising-data, kennen we de AEG-consument. We hebben al onze learnings verzameld en samengevoegd met de opnieuw gedefinieerde doelgroep, gebrieft door het AEG-hoofdkantoor in Stockholm. We pasten de merkbelofte aan en creëerden een constante factor voor alle on- en offline communicatie door middel van verschillende strategische sessies. 


RESULTAAT

Drie hero campaigns, met een consistent communicatieconcept, een complete klantreis vanaf de allereerste connectie tot aan aftersales en nog veel meer. De engagement rate over alle content neemt toe, door het toevoegen van een emotionele connectie. 

DANZIGERKADE 2A / 1013AP / AMSTERDAM / +31 (0)20 308 03 90