Chat with us, powered by LiveChat

De geboren ondernemer die viral ging | Jelle Tromp

 

Viral gaan: voor veel merken een droom, voor Jelle Tromp (25) realiteit. Via LinkedIn deed hij een oproep dat hij een nieuwe uitdaging zocht. Hij wist zichzelf neer te zetten als merk, wij wisten niet hoe snel we deze man binnen moesten halen. Hoe is het nu met Jelle? Wij praten bij over maatschappelijk verantwoord ondernemen, zijn Windmillkey en Pieter Zwart.

 

Jelle als merk


Achter Jelles viral LinkedIn-bericht ging meer schuil dan op het eerste gezicht lijkt. Jelle dacht deze ‘open sollicitatie’ tot in de puntjes uit. “Hoe zet ik mijzelf neer als ‘product’? Wat maakt dat mensen zullen klikken? En hoe zorg ik dat deze manier van solliciteren mijn unique selling point wordt?”

Denken vanuit het gewenste resultaat – een job bij een social bureau vinden – was Jelles vertrekpunt. Een aanpak die in het straatje van Timm & Pimm past. Geen post zonder strategie, geen advertentie zonder data-gedreven onderbouwing. Niet gek dus dat Jelle de perfecte match bleek te zijn. Jelle: “Het is mooi om te zien dat ik mijn manier van denken nu kan toepassen op verschillende klanten bij Timm & Pimm. Het uitdenken van contentstrategieën, het doormeten van resultaten op social media en data in je voordeel laten werken, het past bij mijn manier van werken.” Daarbij probeert Jelle alles continu vanuit nieuwe hoeken te bekijken. “Kantelen, opnieuw beoordelen en op zoek gaan naar verbeterpunten.”

 

Ambitieuze teamspeler


Jelle is puur: een authentieke, ambitieuze teamspeler. Een gevoelsmens, eentje die nooit het hoogste woord kiest. “Ik volg het gesprek liever in plaats van overal bovenop te zitten. Wat kan ik toevoegen en hoe stel ik de juiste vragen om de discussie een stapje verder te brengen?” Jelles werkwijze weerspiegelt voor een groot deel ook zijn karakter .

Zijn ambities komen van pas in het werk voor Windmillkey, het bedrijf dat Jelle samen met zijn business partner Daan sinds een half jaar runt. Een innovatieve, stijlvolle sleutelbos waarmee krassen op telefoonschermen voorgoed verleden tijd zijn. Met bijna 2500 verkochte exemplaren blijkt het concept een groot succes. Maatschappelijk verantwoord ondernemen hebben Jelle én Windmillkey hoog in ’t vaandel staan. “Met Windmillkey willen we ook op maatschappelijk vlak stappen zetten, met in de toekomst ook duurzaam gefabriceerd leer en een samenwerking met sociale werkplaatsen”, aldus Jelle, die bij eerdere werkgevers als BinBang, Crowd Effect,The New Motion en tijdens een onderzoeksperiode bij MVO Nederland al meer leerde over deze tak van het bedrijfsleven.

 

Kennis opdoen & toepassen


Jelle is lekker bezig, dat moge duidelijk zijn. Maar er zijn nog genoeg dromen voor later. “Over 10 jaar heb ik een eigen bureau, dat staat vast. Ik probeer zoveel mogelijk kennis op te doen bij mensen uit mijn omgeving. Daarbij let ik altijd op nieuwe informatie en kijk ik hoe ik de kennis van mijn omgeving in mijn voordeel kan gebruiken.” Met wie Jelle dan het liefst een zwart kopje (puur, verrassend…) koffie zou willen drinken? “Dan kies ik voor Pieter Zwart, CEO van CoolBlue. Het is fantastisch hoe hij zo’n goedlopend bedrijf heeft opgezet én zijn producten en diensten continu weet te optimaliseren.”

Deze mooie ambities komen voort uit Jelle zijn wil om steeds een stap verder te komen. Voorlopig is dat gelukkig bij ons! Benieuwd hoe Jelles werkweek bij Timm & Pimm er uitziet? Volg deze week zijn Instagram takeover en ontdek of deze man weer een viraaltje pakt.

Interessant? Delen!