AEG is een van de wereldleiders op het gebied van huishoudelijke apparatuur voor persoonlijk gebruik.

Uitdaging


In 2011 zoekt AEG een social bureau dat haar online marketing kan ondersteunen. Waar Timm & Pimm begint met het onderhouden van de social mediakanalen, groeit de samenwerking verder uit: AEG vraagt ons de complete online marketing te verzorgen en daarbij de koppeling te maken met offline campagnes en events. De belangrijkste uitdaging? AEG in de top 3 voorkeursmerken van huishoudelijke apparatuur brengen. In januari 2016 komt daar een andere doelstelling bij: de keukenapparatuur van AEG moet bij de consument top of mind worden.

 

Aanpak


Deze brede online uitdaging vraagt om een veelzijdige aanpak. Daarom breiden we onze werkzaamheden vanaf 2011 steeds verder uit. De social mediamarketing wordt aangevuld met offline events, videoproducties, influencer marketing en de inzet van ambassadeurs. Het concept Taking Taste Further is een goed voorbeeld van onze 360°-aanpak. We brengen de keukenapparatuur van AEG onder de aandacht van een specifiek publiek met eigen videoproducties, de inzet van influencers en kookworkshops tijdens het foodfestival Taste of Amsterdam. Daarbij wordt de input van AEG Internationaal strak vertaald naar lokale content die de Nederlandse consument aanspreekt. Al onze content wordt met gerichte advertising bij de juiste doelgroep onder de aandacht gebracht.

Resultaat


  • Videoproducties 16
  • Videoviews 4.794.000
  • Organisch bereik (2016) 1,3 miljoen
  • Betaald bereik (2016) 20,9 miljoen

Door online- en offline marketing te verbinden hebben we het merk AEG zichtbaarder en sterker gemaakt. Door de deelname aan het jaarlijkse festival Taste of Amsterdam , waarvan AEG hoofdsponsor is, ook online onder de aandacht te brengen is de zichtbaarheid van het merk – en de keukenapparatuur– aanzienlijk toegenomen. Door de samenwerking met verschillende ambassadeurs en influencers verstevigen we de positie van AEG als voorkeursmerk.

Het team

Madelin Hiddingh
Strateeg & Creative

De langstzittende Timm-er, houdt van vlees en voetbal.

Claudia Bertijn
Projectmanager & Content Creator

Staat bekend om haar resting bitch face. Gelukkig heeft ze het altijd druk!

Patricia Snel
Creative & Design

Grachtengordeldier met linkse hobby's. Verslaafd aan glitters.

Wat denkt AEG zelf?


Timm & Pimm ontzorgt in alles, terwijl we wel inzicht blijven houden in het proces. Ze hadden al snel een goede feeling met ons merk, zodat ik mij niet druk hoefde te maken over de waarborging van onze brand identity. Naast de fijne communicatie met het team, vind ik ook hun veelzijdigheid een groot pluspunt. Zo hebben ze de inspiratieblog takingtastefurther.nl opgezet, maar doen ze ook een gedeelte van ons social community management. Dit alles gaat in nauwe samenwerking met onze afdeling bij AEG.

Timm & Pimm schakelt snel en maakt samen met ons strategische plannen voor events als Taste of Amsterdam en de samenwerking met ambassadeurs. Ze zorgen er altijd voor dat de plannen goed aansluiten op onze andere marketing tools. Tot slot is de content creatie dankzij hun samenwerking met professionele bureaus altijd van een hoge kwaliteit.

– Marsha Vis, Consumer Activation Manager

Ander werk

Schiphol Social strategie Schiphol Airport is de derde luchthaven van Europa. In 2016 reisden 63,6 miljoen passagiers van en naar Schiphol.
Comparex Online strategie COMPAREX Nederland B.V. is een onafhankelijke, internationaal georiënteerde softwarespecialist.
Specsavers Social strategie & executie Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan 132 filialen in Nederland.