Chat with us, powered by LiveChat

Comparex

Arrow down

COMPAREX Nederland B.V. is een onafhankelijke, internationaal georiënteerde softwarespecialist.

Uitdaging & aanpak


Comparex maakt een transformatie door van herverkoper van softwarelicenties naar allround software dienstverlener. Onze uitdaging? Een Marketing Communicatiestrategie ontwikkelen waarmee Comparex via online kanalen meer gekwalificeerde leads werft en bestaande klanten behoudt.

Een merk in de markt (her)positioneren is complex. Samen met onze partner Ripplestarters onderzoeken we het bedrijf, van A tot Z. We bekijken de organisatie op 3 basisniveaus: why, what en how. Na interviews met medewerkers en klanten krijgen we een helder beeld van waar Comparex staat. Met kwalitatief-, kwantitatief- en deskonderzoek verwerven we belangrijke inzichten, resulterend in een heldere visie en missie. We stellen concrete marketingdoelstellingen op, leggen deze naast de huidige online status en bepalen zo het gat op de markt waar Comparex in kan duiken.

Resultaat


Ons onderzoek toont aan dat Comparex een autoriteitspositie als Solutions- & Services dienstverlener kan en moet claimen. We hebben duidelijk gemaakt hoe Comparex ‘online’ hierbij kan inzetten. Onze strategie maakt inzichtelijk hoe, wanneer en via welk kanaal Comparex afnemers bereikt. Niet alleen om leads te genereren, maar ook om het servicelevel voor huidige klanten vast te houden.

Het team

Martijn Harpe
Commercieel Directeur & Oprichter

Snelle jongen met langzame scooter, is geboren met een telefoon in zijn hand.

Mijke de Vette
Strateeg & Advertising Specialist

Houdt niet van labels, maar is er toch zelf 1 begonnen. #REV

Claudia Bertijn
Projectmanager & Content Creator

Staat bekend om haar resting bitch face. Gelukkig heeft ze het altijd druk!

Ander werk

RTL Live Entertainment Social strategie & executie RTL Live Entertainment bedenkt, creëert en produceert publieksevents op maat. 
DeOnlineDrogist.nl Full service social DeOnlineDrogist.nl is de grootste online drogisterij van Nederland.
AEG 360° campagne AEG is een van de wereldleiders op het gebied van huishoudelijke apparatuur voor persoonlijk gebruik.

Wat denkt Comparex zelf?


“Door een efficiënt model aan te houden brachten Ripplestarters en Timm & Pimm scherp in kaart wat onze positie op de markt is. De gestructureerde aanpak biedt ons concrete handvatten waar we direct mee aan de slag kunnen. We hadden al een duidelijke nieuwe online positie voor ogen, nu hebben we een kompas dat ons ernaar toe leidt.”

– Celine Duinsbergen, Marketing Manager