Chat with us, powered by LiveChat

DeOnlineDrogist.nl

Arrow down

DeOnlineDrogist.nl is de grootste online drogisterij van Nederland.

Uitdaging & aanpak


Vanwege tegenvallende online resultaten vanuit social zoekt DeOnlineDrogist.nl in februari 2017 een bureau dat verkeer vanuit Facebook naar de webshop kan genereren. Aan ons de vraag of wij aan de hand van een scherpe strategie de online resultaten (vooral de ‘kosten per aankoop’) willen verbeteren.

Het online resultaat is heilig voor DeOnlineDrogist.nl. Wij richten alle kanalen zo in dat alles tot in de puntjes meetbaar is. In onze strategie is ‘conversie’ de belangrijkste pijler. Dat betekent niet dat we al onze content daarop inzetten; door een afwisselende mix (branding, engagement, conversie) aan te houden zorgen we dat DeOnlineDrogist.nl top of mind is voor de consument. Zo bouwen we de levendige community steeds verder uit.

Resultaat


  • Cost per purchase -88%
  • Bereik +95,77%
  • Aankopen vanuit Facebook +2578%
  • Campagnes 200

Het belangrijkste gestelde doel – de kosten per aankoop uit de webshop – hebben we al snel weten te realiseren. Dankzij ons relevantiemodel voor advertising nam het bereik binnen een aantal maanden enorm toe. Door continu te analyseren en onze content en advertising te optimaliseren brengen we de ‘cost per purchase’ steeds verder omlaag. Dit zijn de resultaten sinds onze start in maart 2017, vergeleken met dezelfde periode in 2016.

Het team

Mette de Hoon
Growth Hacker

Groei komt Mette tijd. Dat weet onze Growth Hacker als geen ander.

Yvonne van Beek
Strateeg

Delegeert vaak, maar kan het zelf eigenlijk beter. Haalt wel haar eigen koffie. #kritisch

Maarten Bosma
Data Analist & Advertiser

Datakoning en kantoordiëtist. Berekent zijn voedingswaarden in Excel.

Wat denkt DeOnlineDrogist.nl zelf?


Social media deden we ‘er een beetje bij’ voordat we de samenwerking met Timm & Pimm startten. Nu we concrete doelen hebben en een goed uitgedachte strategie, zien we welk effect een sterk social kanaal kan hebben. De samenwerking met Timm & Pimm verloopt heel prettig, relaxed en een ‘spoedje’ is altijd mogelijk als we bijvoorbeeld willen inspringen op de actualiteit. Erg fijn om met zo’n flexibel én deskundig bedrijf samen te werken

– Adrianne Tuk, Online Marketeer

Ander werk

Sky Radio Detachering & advies Sky Radio is het #1 non-stop muziekstation van Nederland met de beste hits van de grootste artiesten.
Schiphol Social strategie Schiphol Airport is de derde luchthaven van Europa. In 2016 reisden 63,6 miljoen passagiers van en naar Schiphol.
Specsavers Social strategie & executie Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan 132 filialen in Nederland.