Chat with us, powered by LiveChat

FrieslandCampina

Arrow down

Bouwen aan een sterk global employer brand met lokale impact.

Uitdaging & aanpak


FrieslandCampina heeft een rijke historie en een heldere toekomststrategie. Deze toekomst kan alleen worden waargemaakt als talent binnen de organisatie wordt behouden en nieuw talent wordt aangetrokken. Daarom startte RFC in 2018 met de opbouw van een wereldwijd Employer Brand.

FrieslandCampina is actief in 34 landen, alleen is het werkgeversmerk FrieslandCampina in de meeste van deze landen relatief onbekend. Daarom bouwen we aan één wereldwijd werkgeversmerk gebruiken we de kracht van de lokale merken en producten om het werkgeversmerk te versterken. We kijken naar de wensen en behoeften van specifieke markten en passen onze lokale tactiek hierop aan.

Overkoepelend over alle merken en producten hebben we één centraal concept ontwikkeld: “Things That Matter”. Dit is de paraplu voor alle employer branding communicatie en vertaalt zich naar ieder land, iedere markt, iedere discipline, afdeling en iedere rol binnen FrieslandCampina.

Het werkgeversmerk wordt wereldwijd opgebouwd via verschillende online kanalen, waarbij we ons richten op die landen/markten die prioriteit hebben. FrieslandCampina heeft in deze campagne te maken met een diversiteit aan culturen, disciplines en landen. Om de lokale campagnes en -content af te stemmen op deze specifieke wensen en behoeften, wordt nauw samengewerkt met lokale projectteams.

De campagne is erop gericht om de juiste mensen te bereiken in specifieke landen of markten. Deze mensen te betrekken bij RFC en ultiem te activeren om te solliciteren. Op alle drie de niveaus zijn KPI’s bepaald om het succes van de campagne te bepalen. Zowel overkoepelend als op land- en marktniveau zijn targets gesteld. Hierbij wordt gekeken naar het bereik van de content in specifieke doelgroepen, de interactie op deze content onder de bereikte personen en het aantal conversies naar sollicitaties.

Resultaat


  • Verkeer naar careers website +39%
  • Conversies via social media +40%
  • Volgers op LinkedIn +50%

The team

Denise Kooistra
Strateeg & Advertising Specialist

Discipline kent ze niet. Tot ze op kantoor komt. Met de taxi.

Hugo de Boo
Lead Creative

Wandelende kleurplaat. Tekent buiten de lijntjes en maakt daar (een) kunst van.

Jonne-Marie Bouman
Copywriter

Houdt een kater over aan haar "liefdesleven", maar de liefde voor grammatica houdt haar op de been.

Mette de Hoon
Growth Hacker

Groei komt Mette tijd. Dat weet onze Growth Hacker als geen ander.

Mijke de Vette
Strateeg & Advertising Specialist

Houdt niet van labels, maar is er toch zelf 1 begonnen. #REV

Martijn Harpe
Commercieel Directeur & Oprichter

Snelle jongen met langzame scooter, is geboren met een telefoon in zijn hand.

Other work

Specsavers Social strategie & executie Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan 132 filialen in Nederland.
AEG 360° campagne AEG is een van de wereldleiders op het gebied van huishoudelijke apparatuur voor persoonlijk gebruik.
Schiphol Social strategie Schiphol Airport is de derde luchthaven van Europa. In 2016 reisden 63,6 miljoen passagiers van en naar Schiphol.