RTL Live Entertainment

Arrow down

RTL Live Entertainment bedenkt, creëert en produceert publieksevents op maat.

Uitdaging & aanpak


Binnen RTL is online marketing lang ondergeschikt geweest aan televisie. Eind 2015 vraagt de producent ons te helpen de digitale tak op te zetten en uit te bouwen. Hoofddoel? Meer online kaarten voor grote publieksevents verkopen.

RTL Live Entertainment schikt zich in de rol van contentproducer. Content creëren kost weinig moeite, resultaten inzichtelijk maken blijkt lastiger. Door content effectief onder de juiste doelgroepen te verspreiden wijzen wij RTL de weg. In onze marketingstrategie stellen we een duidelijke route op om online doelstellingen te behalen. Voor events als Let’s Dance, Gabbers en Healthy Fest richten we ons niet alleen maar op conversie; door middel van branding en engagement bouwen we een relatie met de fans op.

 

Resultaat


Door continu te meten en onze advertising te optimaliseren weten we (potentiële) fans tegen steeds lagere kosten te bereiken. RTL hoeft daardoor minder advertising budget uit te geven om haar events uit te laten verkopen. Zo halen we – tegen minimale kosten – het maximale rendement uit online marketing en trekken we letterlijk volle zalen ;)!

Het team

Mijke de Vette
Strateeg & Advertising Specialist

Houdt niet van labels, maar is er toch zelf 1 begonnen. #REV

Denise Kooistra
Strateeg & Advertising Specialist

Discipline kent ze niet. Tot ze op kantoor komt. Met de taxi.

Dave de Geus
Copywriter & Content Creator

Onze copywizard tovert de ene na de andere copy uit z'n mouw. Communiceert in woordgrappen.

Wat denkt RTL Live Entertainment zelf?


“Timm & Pimm heeft ons geholpen de doelgroepen van events beter in kaart te brengen. Met nieuwe, waardevolle inzichten in het gedrag van onze doelgroepen kunnen we onze content optimaliseren. Zo is onze online marketingaanpak vele malen effectiever!”

– Joyce Mense, Marketing Manager

Ander werk

VPRO Trainingen Met op maat gemaakte workshops en trainingen vergroten we de kennis van de VPRO over o.a. content strategie, social advertising en Google Analytics.
Specsavers Social strategie & executie Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan 132 filialen in Nederland.
Sky Radio Detachering & advies Sky Radio is het #1 non-stop muziekstation van Nederland met de beste hits van de grootste artiesten.