Specsavers

Arrow down

Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan 132 filialen in Nederland.

Uitdaging & aanpak


In mei 2015 schakelt Specsavers ons in om de social content creatie en webcare te verzorgen. Onze uitdaging? De community van creatieve content voorzien en een positief sentiment rondom het merk zeker stellen.

Wij stappen direct in om invulling te geven aan de contentplanning. Met vernieuwende content weten we een groot publiek te bereiken, te betrekken en de fanbase uit te bouwen. Binnen een aantal maanden trekken we een bredere rol naar ons toe. We denken steeds vaker mee op strategisch vlak en overtuigen met onze advertising-aanpak. De samenwerking is open en transparant: wij schuiven geregeld aan bij meetings van Specsavers, zij kijken mee met ons creatieve brainstorm.

Resultaat


Mede dankzij onze inzet is Specsavers Nederland een voorloper op het gebied van social media marketing. Onder meer vanuit de Scandinavische landen wordt gekeken hoe Specsavers Nederland het voortouw neemt. Niet alleen met vernieuwende content, maar ook door ons relevantiemodel voor advertising. 

Het team

Yvonne van Beek
Strateeg

Delegeert vaak, maar kan het zelf eigenlijk beter. Haalt wel haar eigen koffie. #kritisch

Annika Elschot
Content Creator & Projectmanager

Onze foodie Annika vindt duurzaamheid belangrijk. Wij zijn natuurlijk ook heel zuinig op haar!

Patricia Snel
Creative & Design

Grachtengordeldier met linkse hobby's. Verslaafd aan glitters.

Wat denkt Specsavers zelf?


“Als team vervult Timm & Pimm een volledige social marketing rol. Het grote voordeel is dat Timm & Pimm met al haar specialisten veel meer allround is dan één full-time Social Marketeer. Met gerichte content weet het team onze doelgroep te bereiken op een moment dat zij ervoor openstaat. Timm & Pimm voelt aan als een verlengstuk van onze eigen marketingafdeling. De samenwerking verloopt dus heel natuurlijk!”

– Sander ter Haar

Ander werk

RTL Live Entertainment Social strategie & executie RTL Live Entertainment bedenkt, creëert en produceert publieksevents op maat. 
Schiphol Social strategie Schiphol Airport is de derde luchthaven van Europa. In 2016 reisden 63,6 miljoen passagiers van en naar Schiphol.
Sky Radio Detachering & advies Sky Radio is het #1 non-stop muziekstation van Nederland met de beste hits van de grootste artiesten.