De VPRO is dwars, verdiepend en creatief. Een publieke mediaorganisatie die intelligent amusement en eigenzinnige journalistiek combineert met inhoudelijke verdieping en oprechte nieuwsgierigheid.

Uitdaging  & Aanpak


De VPRO wil de social kennis van haar marketing-communicatieafdeling en redacties vergroten, zodat haar eigen communicatie verbeterd wordt en het team beter in staat is om externe bureaus en partijen aan te sturen. Via Frankwatching wordt Timm & Pimm benaderd om workshops en trainingen te geven op het gebied van online advertising en analytics.

De trainingen zijn op maat gemaakt op basis van de behoeftes van het marketingteam van de VPRO, gericht op social advertising, optimalisatie en rapportage (Facebook advertising, Google Adwords & Google Analytics).  Na het succes van deze workshops worden we gevraagd om ook content creatie workshops te verzorgen voor verschillende redacties van de VPRO, zoals 3voor12, Tegenlicht en Zondag met Lubach.

Resultaat


  • 3 maanden 4 workshops
  • Trainers 4
  • Deelnemers 75

Door onze workshops hebben de marketing- en communicatieafdelingen van de VPRO hun kennis over social advertising, optimalisatie, rapportages en Google Analytics/Adwords vergroot. Het team is nu beter in staat om externe bureaus aan te sturen, de juiste vragen te stellen en de eigen social media uit te voeren. De verschillende redacties van de VPRO weten beter hoe social media kunnen worden ingezet bij de promotie en versterking van televisie- en radioprogramma’s of websites.

In drie maanden tijd hebben we met vier trainers vier verschillende workshops verzorgd. Hieraan namen 75 deelnemers deel.

Het team

Mijke de Vette
Strateeg & Advertising Specialist

Houdt niet van labels, maar is er toch zelf 1 begonnen. #REV

Madelin Hiddingh
Strateeg & Creative

De langstzittende Timm-er, houdt van vlees en voetbal.

Maarten Bosma
Data Analist & Advertiser

Datakoning en kantoordiëtist. Berekent zijn voedingswaarden in Excel.

Wat denkt VPRO zelf?


“Timm & Pimm bood in samenwerking met Frankwatching workshops en trainingen die afgestemd waren op de behoeftes van onze marketing-communicatieafdeling en redacties. Ze vertaalden de inhoudelijke kennis over hun vakgebied naar de VPRO. Ze wisten zich goed in te leven in wat voor ons van belang is en wat er specifiek speelt in ons domein. Hierdoor wisten ze onze positief-kritische medewerkers te overtuigen van hun kunde op het gebied van social marketing. Het is heel prettig dat we ook achteraf nog altijd met onze vragen terecht konden.”

– Diederik Hoekstra, Marketingmanager

Ander werk

AEG 360° campagne AEG is een van de wereldleiders op het gebied van huishoudelijke apparatuur voor persoonlijk gebruik.
Comparex Online strategie COMPAREX Nederland B.V. is een onafhankelijke, internationaal georiënteerde softwarespecialist.
DeOnlineDrogist.nl Full service social DeOnlineDrogist.nl is de grootste online drogisterij van Nederland.