Klant I FrieslandCampina

Project I Things That Matter
Impact I Globaal
Media I Facebook en LinkedIn

Partners I Bombilate

DOELSTELLING
FrieslandCampina kwam twee jaar geleden bij ons. De veranderende werknemersmarkt maakte het steeds moeilijker om getalenteerde medewerkers van over de hele wereld aan te trekken en vast te houden. We maakten een strategie voor een sterk werkgeversmerk, waarmee we hun probleem op de korte- en lange termijn oplossen.


AANPAK

We bedachten een centraal communicatieconcept als basis voor wereldwijde werkgeverscommunicatie. Things That Matter werd de constante factor. Vanaf nu, alles dat FrieslandCampina doet draagt bij aan Things That Matter. We hebben het concept als eerst uitgerold in landen met prioriteit en vertaalden de constante factor naar ieder land, iedere discipline en iedere functie. 


RESULTATEN

  • 39%  toegenomen traffic naar de careers-pagina

  • 40% meer conversie via social media (nieuwe sollicitanten)

  • 50% toename volgers op LinkedIn

  • 30% toename lengte carrière nieuwe medewerkers 

DANZIGERKADE 2A / 1013AP / AMSTERDAM / +31 (0)20 308 03 90