Chat with us, powered by LiveChat

#vergrootjebereik

Arrow down

Sinds half december kun je – naast accounts van vrienden, artiesten of merken – ook hashtags volgen op Instagram. Het volgen van hashtags geeft gebruikers de mogelijkheid om meer foto’s en video’s te vinden die aansluiten bij hun interesses. Dat is leuk, maar wat heb je er als merk aan? Best wel veel!


Vóór deze update moesten gebruikers specifiek zoeken naar een hashtag. Gebruikers kiezen er nu bewust voor een bepaald onderwerp te volgen aan de hand van een hashtag. Posts met deze hashtag komen ‘gewoon’ voorbij in de Insta tijdlijn, tussen de content van vrienden en merken.

Relevanter bereik, meer interactie

Als merk kun je er je voordeel mee doen. Door hashtags toe te voegen die door jouw doelgroep gevolgd worden en aansluiten bij jouw content, bereik je ineens (gratis en voor niets) een hele nieuwe groep mensen.

Voor onze klant verfmakerij Old Holland Classic Colours is het gebruik zeer succesvol gebleken. Sinds kort voegen we de hashtag #artistsoninstagram toe aan onze content. Voorheen leverden hashtags wel wat extra bereik op, maar dat is nu vele malen groter én relevanter. De #artistsoninstagram is bijvoorbeeld al 8.668.074 gebruikt. Het bereik van onze post was ruim 25% hoger met de toevoeging #artistsoninstagram. Dit bereik is ook nog eens super relevant, want de volgers zijn geïnteresseerd in kunst of, nog beter, kunstenaar. Aan ons de schone taak deze mensen het Old Holland-account te laten volgen. Koud kunstje!

Voeg ook aan je story een hashtag toe

Met de # kun je ook direct het bereik van je stories vergroten. Door een hashtag aan je verhaal toe te voegen komt jouw story bovenaan de profielen van gebruikers. Let op: voeg de hashtag niet als tekst toe, maar via de ‘officiële’ weg in het menu.

#einde #succes

Interessant? Delen!