Klant I Schiphol 

Project I Creative consultancy 
Impact I Wereldwijd
Media I Social Media
Partners I Bombilate, DEPT 

DOELSTELLING

Schiphol Corporate is verantwoordelijk voor het onderhouden van (online) klanttevredenheid. Terwijl iedereen zijn koffers inpakt om op vakantie te gaan, is het hun taak om het sentiment met betrekking tot verschillende aspecten van Schiphol in de gaten te houden.. 

 

AANPAK 

We zijn inmiddels 5 jaar hun creatieve partner. De focus ligt op strategie, creatieve content en campagnes. Ons is allebei opgevallen dat het sentiment in het bijzonder tijdens de drukke vakantieperiode verandert. Om het positieve sentiment onder reizigers hoog te houden, lanceert Schiphol creatieve en informatieve campagnes die inhaken op online gespreksonderwerpen. 


RESULTATEN

In 2018 hebben we twee creatives op het Schiphol-hoofdkantoor geplaatst als interim marketeers. Inmiddels hebben we gedurende het hele jaar een tweewekelijkse afspraak met de Communicatie-afdeling en helpen we met creatieve brainstorms en de productie. We hebben een overkoepelende strategie, verschillende campagnes en een enorme hoeveelheid social media content gemaakt, samen met het Schiphol marketing team. 

DANZIGERKADE 2A / 1013AP / AMSTERDAM / +31 (0)20 308 03 90