Klant I VPRO 

Project I Trees

Impact I The Netherlands
Media I Social Media, Online Marketing en OOH
 

DOELSTELLING

We helpen de VPRO al zo'n twee jaar met workshops en presentaties. De Nederlandse omroep heeft ons ook gevraagd om een campagne-strategie voor hun interactieve podcast-app Trees. 
 

AANPAK

We zijn begonnen met een strategische sessie, samen met het Trees team. Met de informatie uit deze sessie maakten we een strategie om aan de propositie van Trees te koppelen: in het gefragmenteerde medialandschap worden consumenten constant gebombardeerd met boodschappen, video's, blogs, reclames en notificaties.  De podcast kan een fijn rustmoment in de chaos creëren. We maakten een strategie en communicatieconcept voor Trees, met de focus op brand awareness en een sterke identiteit voor een complex product. Het centrale concept: "Heb je het al gehoord?". De campagnestrategie is gericht op een specifiek podcast-onderwerp: drugs. We maakten een content- en distributiestrategie en voerden deze uit. 

RESULTAAT

  • +104% website bezoekers

  • 19% conversie voor app download via social media

  • > 1K app download via social media

  • Gemiddeld van € 2,75 per app download

DANZIGERKADE 2A / 1013AP / AMSTERDAM / +31 (0)20 308 03 90